איך לנקות יהלומים

ziv-or-jewelry   ||   1 בדצמבר 2021

גם התכשיטים היפים ביותר, סובלים בסופו של דבר מפגעי הזמן, ובכלל זה אפשר למנות גם תכשיטי זהב טהור, טבעת יהלום או כל תכשיט יקר שעשוי ממתכת טהורה או אבן יקרה. השחיקה היא כמובן בהתאם לסוג חומר הגלם ממנו עשויה הטבעת, וזהב טהור לעולם לא ישחיר, אך הוא בהחלט עשוי לצבור שכבות של שומן, אבק ולכלוך כמו כל חומר אחר החשוף לאוויר. ניקוי יהלומים ותכשיטי יהלום צריך לקחת בחשבון את יתר חומרי הגלם מהם עשוי התכשיט וכן את השיטה בה מוצמד היהלום לתכשיט עצמו. כך למשל, אם מדובר בטבעת שבה היהלום מוצמד באמצעות הדבקה, לא מומלץ לבצע ניקיון באמצעות טבילה במים רותחים, מה שימס את הדבק ויגרום לנפילת האבן היקרה.

ניקיון באמצעות סבון כלים

ישנן מספר טכניקות לניקוי יהלומים, טבעות אירוסין או טבעת יהלום ואפשר להתחיל בסבון כלים פשוט. סבון כלים הוא חומר המיועד להסיר שומנים ושכבות לכלוך עקשניות ובהתאם לכך מתאים גם לניקוי תכשיטים. שיטה זו מבוססת על טפטוף מספר טיפות של סבון כלים לכוס מים מהברז (לא רותחים), עדיף סודה, והשריה של התכשיטים בתוך התערובת למשך כרבע שעה. לאחר מכן, הוציא את התכשיטים מהמים ושפשפו בעדינות באמצעות מברשת שיניים שתאפשר לכם להגיע לכל פינה בתכשיט. לבסוף שטפו את התכשיט תחת זרם מים, נגבו אותם בעדינות והניחו לייבוש על גבי מגבת.

ניקיון באמצעות משחת שיניים

אפשרות שניה היא באמצעות משחת שיניים שניחנת בתכונות ניקיון גבוהות, המאפשרות להסיר שכבות לכלוך עקשניות. ערבבו משחת שיניים עם מעט מים ברמה כזאת שתשמור בסופו של דבר על סמיכות מסויימת, ולא תהפוך לתערובת מימית. היחס הוא בדרך כלל ס”מ משחה לשתי כפות מים. ערבבו הכל בכוס, טבלו מברשת שיניים בתערובת, ושפשפו בעדינות את התכשיט מכל הכיוונים ובכל חריץ ופינה. לבסוף שטפו היטב את התכשיטים, נגבו בעדינות והניחו אותם לייבוש על גבי מגבת נקייה.

שתי טכניקות שיספקו לכם מענה מלא לכל סוג תכשיט

ישנן עוד טכניקות נוספות לניקוי טבעת יהלום או תכשיטי יהלומים אחרים, חלקן מקצועיות המבוססות על תכשירים ייעודיים וחלקן ביתיות שרמת האפקטיביות שלהן היא טובה יותר או פחות, אך בפועל אינכם צריכים להכיר עוד אף שיטה. כל אחת מהשיטות הנ”ל תאפשר לכם לנקות את התכשיטים שלכם בצורה יעילה ואפקטיבית. שיטות אלה גם יבטיחו שמירה על התכשיט במידה והוא אינו עשוי זהב טהור.

למידע נוסף התקשרו 073-7597200 או השאירו פרטים ונחזור אליך בהקדם

    וואטסאפ צלצלו עכשיו לפרטים נוספים

    לשאלות על המוצר ופרטים נוספים

    או
    השאר/י פרטים וניצור עמך קשר

    רוצה לראות בעצמך את המבחר?

    יש לך עוד שאלות?

    כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים