איך נקבעים מחירי היהלומים של טבעות אירוסין

ziv-or-jewelry   ||   30 בנובמבר 2021

טבעות אירוסין הן פריט מיוחד במינו שיש בו סמליות של התחלת תקופה חדשה. כל מי שמציע נישואין והופך למאורס (או מאורסת) עושה זאת ברוב המקרים באמצעות טבעת מיוחדת המסמלת את התקופה עד למועד החתונה עצמה. מי שמקפיד על הלכות הדת היהודית יודע שהטבעת שאתה נישאים לא יכולה להיות עם יהלום או אבן יקרה ולכן טבעת האירוסין היא ההזדמנות להתחדש בטבעת עם יהלום. היהלום גם משחק תפקיד בקביעת המחיר של טבעות האירוסין.

מחירי היהלומים נקבעים כיום בתחום על ידי מדד אחיד ובינלאומי שכל מי שעוסק בתחום היהלומים מכיר ופועל על פיו. המדד מתייחס לארבע תכונות של כל יהלום באשר הוא – הצבע של היהלום, דרגת הניקיון שלו, המשקל של היהלום וסוג העבודה שבוצעה בו על מנת להביאו למצב, לצורה ולמראה שלו. כאשר מתייחסים למדד הצבע – יש שאיפה שהיהלום יהיה כמה שיותר לבן. במידה והיהלום יהיה צהבהב או עכור – כך המחיר שלו יהיה נמוך יותר. יהלומים שאינם לבנים לגמרי כמובן לא יתאימו כלל להיות משובצים בטבעות או תכשיטים.

תכונות ומדדים נוספים הקובעים את מחיר היהלום

כאשר מדובר על דרגת הניקיון, הכוונה היא להרחקה מוחלטת של כל מיני לכלוכים העלולים להיות בתוך היהלום וצריך באמצעות עבודה דקדקנית להרחיק אותם – שאריות של לכלוך או מינרלים, סילוק וליטוש סדקים או אי שלמות ועוד. על מנת לאמוד את דרגת הניקיון של היהלום מבוצעת הגדלה פי עשרה של כל חלקיו, מבפנים ומבחוץ והיהלום נבחן בדקדקנות ובקפדנות.

מדד העבודה מתייחס לליטוש ולחיתוך של היהלום על מנת שיעמוד בקריטריונים הגבוהים הקשורים לתחום שיבוץ יהלומים בתכשיטים בכלל ובטבעות אירוסין בפרט. מכאן ניתן להבין שעולם היהלומים הוא מרתק ומגוון ויש בו נושאים רבים שצריך להבין בטרם מחליטים על רכישה כל כך משמעותית כמו תכשיט שיש בו יהלום. לאחר שמבינים מעט יותר בנושאים הקשורים ליהלומים קל יותר להסתכל על תכשיט זה או אחר ולדעת מה עבר עליו לפני ששובץ על התכשיט.

למידע נוסף התקשרו 073-7597200 או השאירו פרטים ונחזור אליך בהקדם

    וואטסאפ צלצלו עכשיו לפרטים נוספים

    לשאלות על המוצר ופרטים נוספים

    או
    השאר/י פרטים וניצור עמך קשר

    רוצה לראות בעצמך את המבחר?

    יש לך עוד שאלות?

    כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים