טבעת נישואין על פי ההלכה

ziv-or-jewelry   ||   30 בנובמבר 2021

תכנון חתונה טומן בחובו משימות רבות הכוללות הפקת אירוע מרשים בדיוק כפי שאתם רוצים. בשל ריבוי המשימות תמיד כדאי לבצע רשימת צ’ק ליסט וכל יום לבצע לפחות משימה אחת עד לגמר התכנון. אחת המשימות שמנצנצות בראש הרשימה היא – בחירת טבעת נישואין גם לכלה המיועדת וגם לחתן. אך אנשים רבים מעט מתקשים בבחירה ולא יודעים מתי כדאי לבחור את הטבעת, שהרי ברוב המקרים לוקח זמן לבחור טבעת מתאימה, במיוחד לכלה ולאחר מכן יש צורך להצר או להרחיב אותה על ידי צורף, כך שמשימה זאת יכולה לקחת לעיתים זמן רב. מסיבה זאת, כדאי להזמין את הטבעת בסביבות חודש חודשיים טרם התאריך המיועד ואפילו גם קצת לפני ולשמור היטב על הטבעות ועדיף בכספת כדי למנוע הפתעות.

הכירו את טבעת הנישואין

אנשים רבים מתבלבלים מעט בין טבעת אירוסין לטבעת נישואים, אז בואו נעשה קצת סדר. ראשית, טבעת אירוסין היא הטבעת עם היהלום או בלי אותו מעניק החתן לכלה המיועדת בעת הצעת הנישואין המרגשת. לעומת זאת, טבעת נישואין היא הטבעת אותו מעניק החתן לכלה תחת החופה בתהליך שבירת הכוס דקה לאחר שהוא אומר לכלה: “הרי את מקודשת לי בטבעת זאת כדת משה וישראל”. לגבי טבעת האירוסין, היא יכולה להיות בכל עיצוב שתבחרו ואין שום כללים לגביה, לעומת זאת, לטבעת נישואין יש כללים מסוימים לגבי המראה שלה על פי ההלכה.

אז בואו נראה מה הכללים לגבי בחירת טבעת נישואין:

ראשית, על פי ההלכה על הטבעת להיות עגולה וחלקה בחלקה הפנימי, אך בחלקה החיצוני היא יכולה להיות מעוטרת. הסיבה לכך שהיא צריכה להיות עגולה כי עיגול מסמל סגירת מעגל כמו שבני הזוג סוגרים מעגל במעמד טקס הנישואין תחת החופה. לאחר טקס הנישואין תוכלו לחרוט כל שתרצו בחלק הפנימי של הטבעת כמו – את שמותכם ואת תאריך החתונה. שנית, על טבעת הנישואין להיות עשויה מחומר אחד בלבד ללא ערבוב בין מתכות שונות, כלומר עשויה מחומר אחד בודד, אם זה זהב מחומר מסוים או כסף. כמובן שאם החלטתם ללכת על זהב תוכלו לערבב כמה צבעי זהב בטבעת. שלישית, על הטבעת להיות שווה פרוטה – עניין זה נועד על מנת שלא לקפח אדם שהפרוטה אינה מצויה בכיסו, אך כמובן שכיום דבר זה אינו כל כך משמעותי, הרי שווה פרוטה הוו אומר שווה יותר מ – 5 אג’ ואף אדם לא יעלה על דעתו לקדש את בת זוגו בטבעת ששווה פחות מסכום זה. דבר נוסף, על החתן לרכוש את הטבעת מכספו שהוא עמל עליו. אם כך אנו רואים כי לטבעת הנישואין יש משמעות רבה בהלכה, אך גם משמעות רבה ומרגשת בטקס הענקה שלה לכלה, לכן יש לבחור בקפידה טבעת שמצד אח תתאים בקפידה להלכה, אך גם לטעמה של הכלה.

למידע נוסף התקשרו 073-7597200 או השאירו פרטים ונחזור אליך בהקדם

    וואטסאפ צלצלו עכשיו לפרטים נוספים

    לשאלות על המוצר ופרטים נוספים

    או
    השאר/י פרטים וניצור עמך קשר

    רוצה לראות בעצמך את המבחר?

    יש לך עוד שאלות?

    כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים