כמה עולה יהלום?

ziv-or-jewelry   ||   1 בדצמבר 2021

ליהלום אין מחיר מחירון קבוע ומוגדר. מחירם של היהלומים נקבע על פי מספר מאפיינים. במאמר זה, נבין מה מאפיין יהלום זול ואילו תכונות הופכות את היהלום ליקר יותר.

צבע היהלום

אחת מן התכונות אשר קובעות את מחיר היהלום הינו הצבע שלו. ככל שהיהלום שקוף יותר- כך עולה מחירו, וזאת כיוון שהוא יפה יותר ונדיר יותר, זהו בהחלט פרמטר מהותי ביורת בעת קביעת מחיר עבור טבעת יהלום. הסקלה המודדת את הצבעים מתחילה מן האות האנגלית D, ומסתיימת באות Z. יהלום D הינו היהלום השקוף והאיכותי ביותר, ואילו Z הינו היהלום הכי פחות איכותי, אשר נוטה לגוון צהבהב.

מידת הצלילות של היהלום

התכונה השנייה אשר קובעת את מחיר היהלום הינה רמת הצלילות שלו (“הניקיון”). תכונה זו מתייחסת לכמות ולגודל הפגמים שיש ביהלום- פגמים אלה מפחיתים מיכולתו לפזר את האור המגיע אליו באופן אחיד, וכתוצאה מכך הוא מנצנץ פחות- ונחשב לפחות איכותי. הסקלה של הצלילות מתחילה מיהלום נקי מפגמים לחלוטין, ומסתיימת ביהלום אשר יש בו פגמים שניתן לראות בקלות בעין בלתי מזויינת. יש לציין כי באמצע, ישנן דרגות צלילות המתאימות ליהלום עם פגמים שניתן לראות רק באמצעות מכשיר הגדלה- דרגות צלילות אלה אמנם מורידות את מחירו של היהלום, אך הן אינן פוגעות ביופיו.

רמת החיתוך

אחד מן החלקים החשובים ביותר בתהליך ייצור היהלום הינו הליטוש שלו. באמצעות הליטוש, ניתן לשנות לחלוטין את היהלום ואת מראהו- למעשה, יהלום בלתי מלוטש אינו מבריק, הוא לא מחזיר אור ולכן הוא אינו מרשים כלל. את רמת החיתוך של היהלום יכול למדוד רק גמולוג- איש מקצוע בתחום. רמת חיתוך מקצועית ומדויקת יותר תגרום לעלייה משמעותית במחיר היהלום.

משקל היהלום

עוד גורם שמשפיע על מחירו של יהלום הוא, כמובן, המשקל שלו. משקל יהלומים נמדד ביחידת מידה המכונה קראט, אשר מהווה חמישית גרם. יש לציין כי הקשר בין משקל היהלום לבין מחירו אינו ישיר- וזאת, כיוון שיהלומים במשקל גבוה יותר הינם נדירים יותר בטבע. כך, למשל, יהלום במשקל 2 קראט יעלה הרבה יותר מפי שניים ביחס ליהלום שמשקלו קראט אחד.

למידע נוסף התקשרו 073-7597200 או השאירו פרטים ונחזור אליך בהקדם

    וואטסאפ צלצלו עכשיו לפרטים נוספים

    לשאלות על המוצר ופרטים נוספים

    או
    השאר/י פרטים וניצור עמך קשר

    רוצה לראות בעצמך את המבחר?

    יש לך עוד שאלות?

    כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים