איך לבחור טבעת נישואין כשרה

ziv-or-jewelry   ||   1 בדצמבר 2021

טבעת הנישואין נושאת מאחוריה משמעות סמלית שלא ניתן להתעלם ממנה. הדבר נוגע לכל הדתות, ואל הדת היהודית בפרט. חשוב לדעת כי לא כל טבעת יכולה לשמש כטבעת נישואין על פי ההלכה היהודית. עם זאת, טבעת נישואין כשרה אינה דווקא טבעת חסרת ייחוד- למעשה, ניתן למצוא מגוון רחב של טבעות נישואין יפות ומעוצבות אשר נחשבות לכשרות על פי ההלכה. במאמר זה, נסקור את הכללים ההלכתיים אשר מבדילים טבעות נישואין כשרות מטבעות אחרות, ונבין כיצד ניתן לבחור טבעת נישואין שתענה הן על הצורך ההלכתי והן על הצורך האסתטי.

מהי טבעת נישואין כשרה על פי ההלכה?

קיימים מספר קריטריונים עבור טבעות נישואין כשרות, עליהם חשוב להקפיד כדי שהרב אכן יסכים לחתן את הזוג. הכלל הראשון של הכשרות נוגע לחומר ממנו עשויה הטבעת. טבעת כשרה עשויה כולה מחומר אחד בלבד, ללא שילובים מכל סוג, לא של מתכות ולא של יהלומים או אבני חן. על פי הרוב, הבחירה היא בזהב על גווניו השונים- צהוב או לבן- ליצירת הטבעת הכשרה. הסיבה לכך שהטבעת צריכה להיות פשוטה יחסית, היא כדי שהכלה לא תסתנוור, מבחינה נפשית כמובן, מאבנים יקרות ונוצצות. בנוסף לכך, ההלכה מגדירה גם את הקוטר הרצוי של הטבעת הכשרה- הקוטר צריך להיות 1-6 מ”מ, לא יותר ולא פחות. עוד קריטריון לכשרות הינו מרקם הצד הפנימי של הטבעת- עליו להיות חלק לחלוטין.
לבחירת טבעת נישואין כשרה לחצו כאן

טבעת נישואין מעוצבת וכשרה

בעבר, עיצוב הטבעות הכשרות היה סטנדרטי למדי, וזוגות רבים מוצאים את עצמם מתפשרים על טבעת שאינה מועדפת עליהם מבחינת העיצוב, רק כדי שהיא תעמוד בסטנדרטים של הכשרות. עם זאת, כיום ניתן למצוא לא מעט טבעות כשרות בעיצובים יחודיים ומרשימים. ניתן להפעיל יצירתיות ודמיון, ולהצליח להגיע לעיצובים מדהימים גם תחת העמידה בכללים הללו. למשל, אין כל חוק אשר מגביל חריטה של דוגמאות שונות וייחודיות על גבי הזהב. ניתן לעצב כראות עיניכם את פני השטח ואת המרקם שלהם. במידה ובכל זאת אינכם מוכנים לוותר על יהלומים או אבני חן- תשמחו לדעת שיש לא מעט טבעות כשרות אשר ניתן לשבץ עליהן אבנים טובות או יהלומים מייד עם תום החופה.

למידע נוסף התקשרו 073-7597200 או השאירו פרטים ונחזור אליך בהקדם

    וואטסאפ צלצלו עכשיו לפרטים נוספים

    לשאלות על המוצר ופרטים נוספים

    או
    השאר/י פרטים וניצור עמך קשר

    רוצה לראות בעצמך את המבחר?

    יש לך עוד שאלות?

    כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים