טבעות אירוסין – הרקע ההיסטורי והתרבותי

ziv-or-jewelry   ||   18 בנובמבר 2021

בקרב תרבויות רבות בעולם נתינת טבעת אירוסין על יד בן הזוג לבת הזוג היא מנהג מקובל. הסיבות, שבגללן החלו המנהג להעניק טבעות אירוסין היו שונות. בארצות המערב המשמעות של טבעות אירוסין מעוצבות או קלאסיות היא פשוטה וחד משמעית, האישה נתנה את הסכמתה להינשא. עם חלוף השנים, התפתחו בתרבויות שונות מנהגים שונים הקשורים לטכס האירוסין וענידת טבעות אירוסין.

מי עונד את טבעת האירוסין ועל אין אצבע?

ההבדל הבסיסי הוא מי עונד את טבעת האירוסין. ברוב המדינות בעולם נהוג כי האישה היא זו העונדת את טבעת האירוסין שלרוב גם משובצת ביהלומים. אך יש ארצות שבהם נהוג כי גם הגבר וגם האישה עונדים את טבעת האירוסין. יש מקומות בעולם בהן מרתכים את טבעת הנישואין לטבעת האירוסין. ויש תרבויות בהן טבעת האירוסין משמשת מאוחר יותר גם כטבעת הנישואין, ביהדות וגם בתרבויות אחרות, מקובל שהנשים עונדות את טבעות אירוסין מעוצבות על הקמיצה של יד שמאל. במדינות כמו אוקראינה ופולין נהוג לענוד את טבעת האירוסין על הקמיצה של יד ימין. בגרמניה עונדים את טבעת האירוסין על הקמיצה ביד שמאל וביום הנישואין מעבירים אותה ליד ימין ומפנים על ידי כך מקום לטבעת הנישואין.

לא כל הנשים עונדו טבעת אירוסין

בסופו של דבר מרבית מנשות המערב עונדות טבעות אירוסין שרובן או טבעות משובצות ביהלומים והן מסמלות את המחויבות הדדית של בני הזוג ואהבה. אומרים כי מקור המנהג בימי האימפריה הרומאית. לאורך השנים הוא ידע עליות ומורדות. ומהמאה ה-13 החל המנהג להתבסס והפך לחלק בלתי נפרד מהתרבות המערבית, אלא שאז לא כל הנשים קיבלו טבעות אירוסין, רק מעטות מבנות האצולה ומהמשפחות העשירות ביותר, באותם זמנים לא כל אישה קיבלה טבעת אירוסין, למעשה נשים מעטות מאוד קיבלו טבעות אירוסין, אנשים מן השורה לא יכלו להרשות לעצמם לקנות טבעות אירוסין מכיוון שהמחירים של המתכות ואבני החן בתקופה ההיא היו גבוהים מאד.

מרבית הנשים עונות טבעת אירוסין

במאה ה-19 החל המצב להשתנות, העולם עבר שינויים מהותיים שהביאה להוזלה משמעותית במחיריהם של חומרי הגלם שהביאה להוזלה במחירי טבעות אירוסין. מאמצע המאה הופיעו היהלומים בשווקים והם הפכו לחלק בלתי נפרד מטבעות אירוסין, בשוק התכשיטים החלו להופיע טבעות אירוסין מעוצבות ופשוטות. היעוד של טבעות האירוסין השתנה אם בעבר הן שימשו כחלק מחוזה נישואין, בעת המודרנית הן ניתנות כמחווה של אהבה.

למידע נוסף התקשרו 073-7597200 או השאירו פרטים ונחזור אליך בהקדם

    וואטסאפ צלצלו עכשיו לפרטים נוספים

    לשאלות על המוצר ופרטים נוספים

    או
    השאר/י פרטים וניצור עמך קשר

    רוצה לראות בעצמך את המבחר?

    יש לך עוד שאלות?

    כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים