יהלום – האבן הנצחית והמושלמת לטבעת האירוסין

ziv-or-jewelry   ||   30 בנובמבר 2021

היהלום הוא המינרל הנדיר והקשה ביותר בטבע. היהלום נוצר במשך מאות מיליוני שנים במעטפת כדור הארץ בתנאים קיצוניים של לחץ גבוה ביותר וטמפרטורות של 1600 מעלות צלזיוס.

היהלום מגיע קרוב יותר אל פני שטח האדמה ע”י התפרצויות וולקניות. בשל כך, מקור השם של היהלום הוא מיוונית: ADAMAS שמשמעותו: “הבלתי ניתן לכיבוש”.

כיון שהיהלום הוא החומר הקשה ביותר בטבע ניתן ללטוש, לשחוק ולשרוט אותו רק באמצעות יהלום אחר. בשל כך הוטבעה הסיסמה הידועה: “יהלומים לנצח” כיון שיהלום המשובץ בתכשיט וכמובן בטבעת אירוסין ישמור לעד על מראה זוהר, נוצץ ויפיפה, חף משריטות, מקילופים ומריסוקים. זאת בניגוד לתחליפי יהלום זולים כגון: זכוכית וזירקוניה שנשרטים, נשחקים ומתקלפים במהירות רבה ועקב כך מאבדים את יופיים וזוהרם.

האישה הראשונה עלי אדמות שקיבלה טבעת אירוסין משובצת ביהלום היא מארי דוכסית בורגונדייה שבשנת 1477 קיבלה טבעת אירוסין משובצת ביהלום מידי הדוכס האוסטרי מקסימילאן. את טבעת האירוסין נהוג לענוד על הקמיצה, כיון שברומא העתיקה האמינו שמהקמיצה יוצא וריד המתחבר ללב ושמו: “וריד האהבה”.

טבעת האירוסין המפורסמת ביותר בעולם היא טבעת האירוסין של הנסיכה דיאנה שעברה לכלתה קייט מידלטון. הטבעת עשויה מפלטינה משובצת באבן ספיר כחולה וסביבה 14 יהלומים בדרגות הצבע והניקיון הגבוהות ביותר.

הטבעת מוערכת בכחצי מיליון שקלים. טבעת האירוסין היקרה ביותר שהוענקה אי פעם, היא טבעת האירוסין של אליזבט טיילור. בשנת 1968 ארוסה טים ברטון העניק לה טבעת אירוסין משובצת ביהלום במשקל 33.19 קראט בשווי מוערך של כ-31 מיליון שקלים.

אי אפשר שלא להתייחס לשיר הידוע בביצועה של מרילין מונרו: “יהלומים הם חבריה הטובים ביותר של האישה” בהקשר של טבעות אירוסין. חלילה והזוג האוהב מחליט להיפרד, טבעת האירוסין נשארת בידיה של האישה כחבר הטוב ביותר שלה.

הבחירה ביהלום שישובץ בטבעת האירוסין נשענת על הפרמטרים המקובלים בענף ונקראים בעגה המקצועית: THE 4 CS, דהיינו: Clarity, Color, Cut, Carat weight – משקל בקראט, ניקיון, צבע ועבודה. כל אחד ואחד מהפרמטרים האלו משפיע בצורה מכרעת על יופיו וזוהרו של היהלום וכמובן על מחירו בשוק היהלומים.

לשם קבלת מידע מפורט יותר על שיטות מיון ואבחון היהלומים ניתן להירשם למיון יהלומים מלוטשים במיקרוסקופ ובלופה.

למידע נוסף התקשרו 073-7597200 או השאירו פרטים ונחזור אליך בהקדם

    וואטסאפ צלצלו עכשיו לפרטים נוספים

    לשאלות על המוצר ופרטים נוספים

    או
    השאר/י פרטים וניצור עמך קשר

    רוצה לראות בעצמך את המבחר?

    יש לך עוד שאלות?

    כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים