מכירת זהב ותכשיטים – המדריך המלא

ziv-or-jewelry   ||   23 בנובמבר 2021

אם יש לכם תכשיטי זהב ישנים כדאי שתדעו שאתם יכולים למכור אותם ולקבל הנחה על קניית תכשיט זהב חדש. למה שנמכור את התכשיט הישן? האם הערך של הזהב יורד עם הזמן? מה משפיע על הערך שלו? אלו עוד פרמטרים משפיעים על המחיר? הנה הסבר מלא על מכירת זהב ותכשיטים.

האם ניתן להחליף זהב ישן בחדש?

החלפת זהב ישן בחדש מתבצעת בכל יום. לאנשים רבים בישראל ובעולם כולו יש תכשיטי זהב ישנים, חלקם בשימוש וחלקם לא. הסיבות לכך שלא משתמשים בתכשיטים הללו יכולות להיות מגוונות מאוד החל מאי התאמה שלהם לבגדים במלתחה העדכנית, תכשיטים שיצאו מהאופנה וכמובן בלאי של הזהב. למרות שזהב ישן יכול להתבלות, בעיקר אם לא משקיעים בתחזוקה שלו, הערך שלו לא תמיד נפגע. האסתטיקה שלו אמנם נפגמת אך יש עוד פרמטרים רבים אחרים שמכריעים מה היה המחיר שתקבלו עבורו.

לפי אלו פרמטרים נקבע התעריף?

פרמטר חשוב מאוד שקובע את המחיר של תכשיט זהב הוא משקלו. ככל שהזהב יהיה כבד יותר כך הוא יעלה יותר. המחיר של אונקיית זהב משתנה כל הזמן לפי הביקוש ממש כמו מניות. זה גם מסביר מדוע סוחרים בזהב ומדוע המסחר הזה יכול להיות גם אפשרות ליצירת רווחים משמעותיים, זאת למרות שהתנודתיות במחיר נמוכה יחסית. אונקיית זהב עולה 1200 דולר בממוצע והמחיר של הזהב עולה בעיקר כאשר יש אינפלציה. לא רק משקל זהב הוא פרמטר משמעותי שמשפיע על המחיר אלא גם הטוהר שלו. מחיר גרם זהב 24 קראט יהיה שונה מאוד ממחיר גרם זהב 18 קראט. קראט היא יחידת מידה לטוהר הזהב אך חשוב לזכור שיהיה קשה מאוד להבחין האם מדובר בתכשיט 14 קראט או 18 קראט. חשוב גם לזכור כי זהב היא מתכת רכה יחסית ולכן תכשיט זהב טהור יותר יהיה פגיע יותר וידרוש תחזוקה רבה יותר.

שיבוץ אבני חן מייקר את התכשיט

מכירת זהב שונה מאוד ממכירת תכשיטי זהב כיוון שעל התכשיט משפיעים עוד פרמטרים. למשל, המחיר מושפע גם מהעיצוב של התכשיט ואבני החן שמשובצות עליו. אבני החן הן למעשה הפרמטר שמייקר אותו יותר מכל דבר אחר. ככל שאבן החן תהיה יקרה יותר כך ההשפעה על העלות הכללית של התכשיט תהיה גבוהה יותר. מכירת יהלומים מתבצעת גם לפי משקל וגם לפי גימור, וכאשר מדובר על משקל יהלומים גדול שמשובץ על התכשיט המחיר יכול לעלות משמעותית. כמובן שמלבד יהלומים יש אבני חן איכותיות ויקרות אחרות כמו ענבר, ספיר וכו’.

איך נדע אם המחיר המוצע לנו ריאלי?

מכירת זהב ומכירת יהלומים בוודאי כאשר מדובר על תכשיטים מורכבים וישנים, יכולה להישמע לכם משימה מסובכת. איך תדעו אם אתם מקבלים את המחיר המתאים? אם תפנו לחנות מקצועית, אמינה שיש עליה המלצות, תוכלו לקבל הצעת מחיר מדויקת והוגנת. כמובן שאם תקנו תכשיט זהב חדש כחלק מעסקת טרייד אין המחיר שתקבלו יהיה טוב הרבה יותר וזהו עניין שאתם צריכים לשקול.

למידע נוסף התקשרו 073-7597200 או השאירו פרטים ונחזור אליך בהקדם

    וואטסאפ צלצלו עכשיו לפרטים נוספים

    לשאלות על המוצר ופרטים נוספים

    או
    השאר/י פרטים וניצור עמך קשר

    רוצה לראות בעצמך את המבחר?

    יש לך עוד שאלות?

    כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים