האם לבחור טבעת אירוסין מזהב לבן או זהב צהוב?

ziv-or-jewelry   ||   24 בנובמבר 2021

הרגע של הצעת נישואין הוא רגע מיוחד ומרגש וככזה צריך לחשוב לא מעט על כל מה שילווה אותו. במהלך ההצעה נשלפת טבעת אירוסין שמסמלת את התקופה החדשה שמתחילה עתה – תקופת האירוסין וההכנות לאירוע החתונה.

מכיוון שעל פי ההלכה היהודית אסור להתחתן עם טבעת שיש בה עיטור של אבן או יהלום – הרי שטבעות האירוסין הן אלה שיכולות להיות מיוחדות יותר ומעוטרות הרבה יותר. כיום ניתן לבחור מתוך מגוון עצום של טבעות ארוסין ואפשר לבחור בין חומרי גלם שונים שמהם עשויות הטבעות. בזכות אינספור אפשרויות שילוב וייצור – אפשר ממש לעצב באופן אישי כל טבעת וטבעת.

אחת ההתלבטויות הנפוצות והמוכרות ביותר היא הבחירה בין זהב לבן לזהב צהוב. לכל אחד מאלה התכונות שלו והן אלה שגם ישפיעו על התכונות של הטבעת הסופית. מעבר לצבע עצמו ולמראה שכל אחד מהסוגים יעניק לטבעת – חשוב להבין מה גורם לשינויים בין הצבעים ועל סמך מידע זה לבצע את הבחירה הכל כך חשובה.

טבעת אירוסים שעשויה מחומר הגלם המתאים לדרישות ולהעדפות האישיות תהפוך להיות מזכרת מאירוע מיוחד וגם תתחיל כאמור ברגל ימים ובתחושות טובות את תקופת האירוסין. אז איך באמת אפשר לדעת מה ההבדלים בין שני סוגי הזהב האלה?

ההבדלים בין זהב לבן לזהב צהוב

אמנם על פני השטח נראה רק הבדל בצבע עצמו של הזהב, אך כאשר מבינים לעומק את תהליך הייצור של הזהב והטבעת – מבינים שלצבע יש גם השפעה על התכונות של הטבעת, על העמידות שלה ועל ההשפעות שתהיינה לה מצד בלאי טבעי או חלוף הזמן.

הזהב הלבן נראה כלפי חוץ בצבע כסוף מתכתי ומבריק. הוא עשוי מתערובת (סגסוגת) הומוגנית של זהב טבעי עם מתכות שונות כמו למשל כסף ופלדיום – שהן אלה שגורמות להלבנת התערובת ולהפיכתה לכסופה ומבריקה. לעיתים תכשיט עשוי זהב לבן מצופה בשכבה של מתכת המכונה הרודיום – שכבה המעניקה לובן וברק יוקרתי ומפואר.

הזהב הצהוב הוא הזהב המוכר. הוא מכיל בנוסף מגוון של מתכות הגורמות לו להיות צהוב וגם מביאות אתן תכונות כמו קשיחות. בזכות תוספות אלה ניתן לעצב תכשיט זהב בצורות או עיצובים שונים.

הזהב הצהוב נחשב לעמיד מאד לאורך פרק זמן ארוך במיוחד וכאשר בוחרים יהלום שמתאים לצבע הזהב – עשויה להתקבל טבעת אירוסין מושלמת ומרהיבה. אין ספק שהבחירה קשה מאד ולכן יש פרמטר נוסף בבחירת סוג הזהב – והוא הטעם וההעדפה האישיים של מי שבוחר או מעצב את הטבעת.

כאשר מתרשמים ממבחר גדול ומגוון של טבעות ארוסין חשוב מאד לחשוב על מה שאוהבים ונראה מיוחד וייחודי וגם ימצא חן בעיני זה או זו שאמורים לקבל את הטבעת בטקס קצר, מרגש ומפתיע. כאשר עושים את המאמץ לבחור את הטבעת שתתקבל בשמחה ובאהבה על ידי הצד המקבל – אין ספק שהיא תהפוך לחלק בלתי נפרד מההופעה החיצונית שלו או שלה ישמחו מאד לענוד אותה מדי בוקר בתחילתו של יום. הטבעת תישאר לנצח כמזכרת מיום הצעת הנישואין, גם לאחר שנים של חיים משותפים והקמת משפחה.

למידע נוסף התקשרו 073-7597200 או השאירו פרטים ונחזור אליך בהקדם

    וואטסאפ צלצלו עכשיו לפרטים נוספים

    לשאלות על המוצר ופרטים נוספים

    או
    השאר/י פרטים וניצור עמך קשר

    רוצה לראות בעצמך את המבחר?

    יש לך עוד שאלות?

    כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים